Защо НЕ трябва да орязваш бюджета си за реклама по време на криза

Винаги, когато настъпи криза, привидно най-лесното решение за съкращаване на разходите е рекламата. В така създалата се ситуация, ще ви припомня един много популярен цитат на Чарлз Дарвин: “Оцеляват не най-силните или най-умните, а онези, които най-добре се адаптират към промяната.”

Според статистиките, това което собствениците на бизнес не осъзнават веднага е, че ако продължат да инвестират в маркетинг и реклама (включително промоции на продукти), по време на рецесия, всъщност бизнесът им ще бъде облагодетелстван. 

Проучванията показват, че времето на рецесия е един от най-добрите моменти да инвестираш в реклама. Защо?

Какви са ефектите от намаляване на бюджета? 

От началото на XX-ти век до сега историята ни показва, че обмислената реклама може да помогне за увеличаването на продажбите, независимо от рецесията. Проучване, публикувано в Harvard Business Review от 1927 год., показва че най-голям ръст в продажбите имат компании, които са рекламирали най-много по време на рецесията през 1923 год. 

Пример за това е, че по време на Голямата Депресия, Дженерал Моторс провеждат агресивна кампания с радио реклама и билборди, за да наложат бюджетния си бранд – Шевролет. Резултатът от нея е, че до 1931 год., лидерът в автомобилната индустрия Форд е изместен по продажби от Шевролет.

Друго проучване на Buchen Advertising Inc. потвърждава този тренд. То е направено на база рецесиите през 1949, 1954, 1958 и 1961 год. Изводът от проучването гласи, че: “Продажбите и печалбите паднали драстично за компании, които орязали рекламните си бюджети, а веднага щом рецесията отминала, фирмите които го направили, били задминати по продажби от конкурентите си, чиито бюджети останали непроменени.”

Данните от рецесията през 2008 год. показват, че много компании са възвърнали пазарния си дял изключително трудно, след като са намалили разходите си за реклама.

Всички направени проучвания ни показват подобни резултати. Каквито и спестявания да получи бизнеса ти, ако съкратиш рекламния бюджет, няма да имат значение, заради спада в продажбите, който ще се получи.

Когато преразпределяш финансите си по време на криза, орязването на бюджета за реклама изглежда като най-лесния вариант. Всъщност, този ход ще ти изиграе много лоша шега. Помни, че потребителите все пак забелязват рекламите, дори по време на рецесия. Така компаниите, които инвестират най-много в реклама, са най-успешни след като този период премине.

В следващата статия ще ти предложим различни подходи, които да приложиш веднага в комуникационната си стратегия. Stay tuned! Екипът ни призовава #ОстаниСиВкъщи и спаси живот!

Вероника Попова

Мениджър маркетинг и реклама