Instagram промени динамиката на маркетинга на социалните медии за бизнеса. Над 25 милиона фирми вече имат профил в Instagram и го използват като канал за промотиране на своята марка, продукти или услуги, а също и за ангажиране на служителите. Конкуренцията в тази платформа е широка и маркетолозите се опитват да победят своите съперници, като създават по-креативно, автентично и преносимо съдържание. Някои общи цели, които маркетолозите искат да постигнат чрез Instagram, са да създадат общност, да повишат информираността за марката, да генерират потенциални клиенти, да позволят реализации и да подобрят обслужването на клиентите.
Идеален начин за постигане на тези цели е да създадете бизнес профил в Instagram и да публикувате подходящо и ангажиращо съдържание във фийда си в Instagram, както и сторита за увеличаване на последователите и ангажираността чрез харесвания, коментари, директни съобщения и връзки за връзка.
Ето и 4 съвета от нас затова как да подобрите Istagram маркетинга на своя бизнес:
1. Микро-инфлуенсърите са следващото голямо нещо
Сигурни сме, че всички сте запознати с инфлуенсърите в социалните медии. Това са хора с хиляди последователи, които се доверяват на думата им и гледат всичко, което те публикуват. Те произвеждат съдържание, подходящо за вашия бизнес и разпространяват бранда ви сред своите последователи, за да ви помогнат да генерирате по-голяма аудитория. Някои фирми вече използваха силата на големите инфлуенсъри в социалните медии, но тъй като 2019 г. приключи, по-голямата част от собствениците на бизнеси започнаха да казват, че ще направят „микро-инфлуенсърите“ неразделна част от маркетинга си в Инстаграм.
Защо внезапното преминаване към микро-инфлуенсъри? Защото хора, които имат милиони последователи, не могат да достигнат до по-малка и по-персонализирана аудитория, както тези с по-малко фенове. Големите звезди в социалните мрежи са насочени към хора с множество убеждения, местоположения и интереси, така че няма да можете да достигнете точно към подходящата аудитория.
От друга страна, малките инфлуенсъри, които са подходяши за вашия бранд, ще могат да достигнат точно хората, които търсите.
2. Оптимизирайте своето Instagram bio
Биото на Instagram е областта под потребителското име на вашата страница, която се използва за споделяне на информация за вашата марка, както и за съдържанието, което възнамерявате да споделите. Тази област обикновено включва името на вашата марка, описание на продукта или услугата, подробности за профила и информация за контакт. Instagram също ви позволява да споделяте URL на вашия уебсайт или портфолио.
Вашата биография в Instagram е първото нещо, което потребителите ще видят, когато видят вашия профил. За да сте сигурни, че ангажирате тези потребители, трябва да изградите биография, която е информативна, завладяваща и ангажираща.
Във вашата биография не забравяйте да споделите правилно и кратко описание на вашата марка или продукт. Освен това включете ред или два за съдържанието, което възнамерявате да споделите на страницата си. За да направите потребителския си профил по-интересен и забавен, използвайте емотикони, които са в синхрон с вашето съдържание и езика на марката. Можете също така да добавите хаштег и връзка в биото освен основния си URL адрес, за да насочите трафика към друга страница в социалните медии. Но не забравяйте, че връзката в биото, която не е основен URL адрес, няма да може да се кликва.
И накрая, добавете подходящ URL адрес, към който искате да насочите трафика – това може да е началната страница на уебсайта ви, целевата страница или демонстрационната страница на вашия продукт. Освен това, уверете се, че използвате проследим линк, за да анализирате трафика, получен от вашата страница в Instagram.
3. Дайте шанс на IGTV
IGTV е самостоятелно видео приложение, изградено от Instagram, което също действа като функционалност на приложението Instagram. IGTV позволява на потребителите да споделят видеоклипове с времеви ограничения между 15 секунди до 10 минути. Ограничението за потребители с висока стойност достига до 60 минути.
IGTV е чудесна платформа за марки, които да хостват видео съдържание по-дълго от ограниченията, установени от Instagram. Марките използват много функции на IGTV и можете да намерите вдъхновение, за да внедрите в собствената си стратегия.
4. Рекламирайте в Instagram
Органичната ангажираност в Instagram стана още по-конкурентна с повече от 25 милиона активни бизнес профила в платформата. В този сценарий винаги е добра идея да се възползвате от платена реклама, за да увеличите последователи, ангажираност, поток от клиенти и реализации чрез реклами в Instagram.
Instagram Ads е рекламна платформа като всяка друга, която предлага решения за насочени рекламни кампании. Той осигурява сегментиране на аудиторията въз основа на харесванията, интересите, поведението на купувачите и взаимодействията на хората. Има различни рекламни формати, от които можете да избирате като сюжетни реклами, фотореклами, видеореклами, карусели и колекционни реклами.
Според Adespresso средната цена на клик за реклама в Instagram е от 0,70 до 0,80 долара и се различава въз основа на вашите уникални изисквания за реклама. Можете да изпълните вашите реклами в Instagram с помощта на инструмента за управление на реклами във Facebook.
Рекламите в Instagram са ефективен начин да извлечете максимума от вашия Instagram профил. Включете бюджет в маркетинговата си стратегия на Instagram за 2020 г., за да оптимизирате вашите клиенти и реализации.
Всеки бизнес днес има нужда да бъде в социалните мрежи и да бъде онлайн. Инстаграм е платформа, която бързо набра популярност сред младото поколение и по-конкретно милениалите. Следвайте тези съвети и вземете максимума от социалната мрежа, за да ускорите бизнеса си и да достигате по-лесно до вашите потребители.