Facebook е навсякъде.
Използва се за вход в сайтове из целия Интернет, бизнесът го използва като онлайн магазин, семействата го използват, за да поддържат връзка. Социалната мрежа сега практически достига до всяко кътче на живота ни под една или друга форма.
Това е и най-мощната рекламна платформа в света. Но инструмент, толкова мощен, колкото рекламата във Facebook, предлага също много потенциални грешки при настройване и управление на рекламите на бизнеса ти.
Ето пет рекламни грешки във Facebook, които трябва да избягваш, за да извлечеш максимума от парите, които си вложил в платформата:
1. Едни и същи послания към едни и същи аудитории
Особено ако тепърва започваш с Facebook маркетинга, е лесно да забравиш, че е добре да изключиш от кампанията потребителите, които вече са виждали дадена реклама. Ако не го направиш това означава, че вместо да достигаш до нови потребители с посланието си, ти показваш същото съобщение на едни и същи хора – по същия начин.
Никой не харесва това. Ако продължаваш да удряш същата аудитория по главата, в крайна сметка ще я заболи.
2. Правиш промени по рекламите прекалено често
Търпението е добродетел и ако променяш рекламата си твърде често, може дори да не достига до хората, на които искаш да я покажеш.
Наличието на толкова много опции във Facebook може да бъде едновременно благословия и проклятие. Ако наблюдаваш кампанията си и тя не е направила нищо, откакто я промени преди пет часа, това не значи задължително, че тя се проваля. Остави водата да заври, без да я гледаш. В началото на кампанията Facebook има т.нар. learning phase – период, в който алгоритъмът „се учи“ как да разпознае на кого да покаже рекламата. След това следи кои от тях ще извършат именно действията, които желаеш. Целта на Facebook е да установи точно кои профили в платформата са идеалната цел за твоята реклама.
Дай 24 до 48 часа на Facebook, след като направиш някаква промяна. Необходимо е време, за да влязат в сила промените и ако непрекъснато сменяш по нещо, по-скоро не правиш нищо.
3. Опитваш се да тестваш всичко (по едно и също време)
A/B тестването е важно – да се изпробват различни версии на дадена кампания и да се види коя от тях е най-добрата е очевидна и почитана във времето техника сред рекламодателите. Но една грешка, която някои рекламодатели правят, е да не оставят основна линия за измерване.
За твоите цели трябва да създадеш някаква основа и чак след това да променяш само по едно нещо.
Къде стои рекламата (placement). Снимка. Заглавие. Основен текст. Всеки елемент трябва да бъде тестван по отделно.
Например: Не променяй визията и заглавието едновременно, иначе каквото и да се случи, няма да знаеш коя от промените е дала ефект.
4. Не следиш как протича кампанията
Facebook има голям набор от инструменти за автоматизация и след като си направил първоначалната работа, може да е изкушаващо просто да седнеш и да оставиш кампанията да се проведе сама, докато се тревожиш за други аспекти на бизнеса си.
Недей.
Наблюдението на кампанията ти е ключово за нейния успех. Колко често се вижда? Колко често генерира конверсии? Имаш достъп до всички числа, от които се нуждаеш, за да си сигурен, че рекламата ти се показва така, както трябва?
Мисли за това като поддръжка, като проверка на маслото и гумите на колата. Създай си рутина да го проверяваш всеки ден – защото ако нещо се обърка, може да се наложи да наливаш доста пари, които си могъл да спестиш.
Информирането за това как върви твоята кампания е от ключово значение за всичко останало. Бъди активен участник и управлявай рекламата си – не позволявай тя да те управлява.
5. Не анализираш резултатите от кампаниите
Когато ежедневието те завърти, е лесно да забравиш да записваш всичко. Постоянното наблюдение на рекламата е добър начин да предотвратиш това.
Направи си един основен документ, който проследява всичките ти кампании и по време или след всяка от тях отделяй малко време, за да анализираш и да разбереш какво е работило и кое не.
Какво би променил? Включи го в следващата си реклама.
На всеки няколко месеца погледни отново бележките си – понякога детайлите избледняват с течение на времето и може да се окаже, че правиш същите грешки, които смяташ, че вече си поправил или да откриеш нещо ново.
Бележките от всяка кампания, която стартираш, са фантастичен ресурс, към който да се върнеш, и това не отнема толкова време. Инвестирай няколко минути всеки път и може да си спестиш много часове вбъдеще.
Рекламата във Facebook е мощен инструмент за достигане до твоята клиентска база, но за да се използва ефективно, е необходимо да се познават клопките. С тези пет съвета ще бъдеш по-добре подготвен да избегнеш грешките, които могат да дерайлират влака.
Увеличи максимално средствата за реклама. Минимизирай грешките си. И направи следващата си кампания най-работещата досега.