Топ 5 на най-допусканите SEO грешки

Оптимизирането на твоя уебсайт е един от основните елементи на маркетинговата стратегия. Въпреки че SEO постоянно се променя, все пак стои на челни позиции в приоритетите на маркетинга като един от най-мощните начини да накараш клиентите да стигнат до твоя сайт или магазин.

SEO методите еволюират постоянно, тъй като алгоритмите се променят, точно както и потребителското поведение. Не е лесно винаги да използваш най-успешните техники за оптимизация, но и  много бизнеси попадат в капана на грешките на SEO. В крайна сметка, вместо да си докарат повече трафик и продажби, резултатът е точно обратното.

Има няколко често допускани SEO грешки, които трудно се избягват. Тестването на различни подходи за оптимизация също е трудно, защото не можеш да измериш в реално време какви са резултатите, а и промените в правилата на търсачките трудно могат да бъдат предвидени.

Тъй като свветът на оптимизациите е постоянно еволюиращ, някои практики са се доказали като успешни, а други са по-скоро вредни в дългосрочен план. Нека разгледаме топ 5 често допускани SEO грешки, които да избягваш, за да може твоят уебсайт да ти донесе очакваните резултати.

 

1. Избор на грешните ключови думи

Всичко, което целиш с оптимизацията, е сайтът ти да се класира за определени ключови думи. Но избираш ли правилните?

Една от най-честите грешки в избора на думи е неглижирането на предпочитанията на търсачки и потребители към дългите ключови думи. Въпреки че можеш да дефинираш продуктите и услугите си по определен начин, по-важно е да разбереш какви думи биха използвали твоите потенциални клиенти. Понякога термините, които смяташ за правилни, могат да означават нещо съвсем различно за други хора или могат да бъдат твърде общи. И в двата случая –  ще оптимизираш за грешни ключови думи.

Най-добре е да направиш внимателно проучване преди да започнеш оптимизацията. Използването на инструменти като Google AdWords KeywordPlanner, Google Trends, SEMrush и Moz Keyword Explorer може да помогне изключително много.

2. Използване на ключови думи за „пълнеж“

Може да мислиш, че използването на целевите ключови думи във всяко изречение от съдържанието би повишило оценките на търсачките. Тази стратегия няма как да бъде по-грешна. Всъщност, прекаляването с ключови думи се регистрира като спам от търсачките, което означава, че всъщност вреди на твоята SEO ефективност.

Такъв подход би направил съдържанието неестествено и безполезно за предназначената му аудитория. Всъщност Google използва специално семантично търсене, наречено Latent Semantic Indexing (LSI). Тази програма може да разпознае темата на съдържанието, без да е необходимо да го пълниш с повторения на целевите си ключови думи.

3. Публикуване на неоригинално съдържание

Следващата типична грешка е свързана с качеството на твоето съдържание. Докато дублирането на текстове преди беше често срещана практика, днес търсачките санкционират този подход. Копирането и плагиатството се разглеждат като спам.

Дублираното съдържание просто не работи. Вместо да копираш текстове от други места или да използваш софтуер, който „завърта“ съдържанието в нова форма, си струва да инвестираш в създаването на оригинални и смислени текстове. Това е единственият начин да се увериш, че уебсайтът ти няма да отиде на последна страница в резултатите от търсенето.

4. Пропускане на title tags и meta descriptions

Оптимизирането на съдържанието не приключва, след като включиш в статиите си ключова дума. Title tags и meta descriptions са основни елементи на SEO, които не трябва да се забравят. Пропускането им означава огромен пропуснат потенциал. Тези оптимизиращи фактори се отчитат от търсачките при обхождане на уебсайта, така че ако се прави правилно, те могат да подобрят ефективността на съдържанието.

Друга техническа подробност, която маркетолозите понякога забравят, е включването на image tags. Alt атрибутите на изображенията, които включваш в съдържанието си, са важни, тъй като те са друг знак за това как насочваш статиите. Ботовете за търсене не могат да виждат снимките, но те могат да четат alt атрибутите и да добавят тази информация, когато индексират страниците на уебсайта.

5. Не инвестираш в бързо и мобилно изживяване

SEO оптимизацията не се отнася само до съдържанието и ключовите думи. Става въпрос и за качеството на твоя уебсайт, по-специално за неговата ефективност на мобилни устройства, които днес са най-добрият избор на потребителите. Google и други търсачки могат да разпознаят, когато уебсайтът ти не е удобен за мобилни устройства.

Ако не си се замислял за доброто мобилно изживяване за потребителите ти, оценката в търсачките може да бъде застрашена. Същото важи и за скоростта на зареждане, тъй като търсачките поставят акцент и върху това. Не се изненадвай, ако бавен уебсайт доведе до по-ниско ниво в SERP. Можете да използваш онлайн инструменти като Pingdom и GT Metrix, за да анализираш откъде идват проблемите със скоростта и как да ги отстраниш.

SEO е постоянен процес, който изисква упоритост и внимание към детайлите. Но за сметка на това, дивидентите, които може да ти донесе, ще ти се отплащат с времето. Инвестицията в добра оптимизация си струва, дори когато не виждаш резултатите бързо.

Шест интересни факта за дигиталния маркетинг (инфографики)

Вниманието на потребителите Вниманието на потребителя се задържа средно 8 секунди, затова е важно качеството на съдържанието, което създаваш. Различни проучвания твърдят, че в определени

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ