5 съвета за твоя уебсайт, които потребителите ще харесат

Мислиш ли, че уебсайтът ти е достатъчно харесван от потребителите? Дали могат да се ориентират лесно и дали в него виждат професионалното отношение, което търсят? Има много неща, с които трябва да се съобразиш, когато изработваш уебсайт. Някои от тях обаче са от ключово значение за доброто първо впечатление. Все пак сайтът е нещо като онлайн визитна картичка на твоя бизнес. Ето 5 съвета, които да го направят по-функционален и лесен за ползване от потенциалните ти клиенти:

1. Бързо зареждане на страниците

Не е случайно, че тази точка е на първо място. Да започнем с това: 47 процента от потребителите очакват уебсайтът ти да зареди за две или по-малко секунди. 40 процента от потребителите ще чакат не повече от три секунди, преди да затворят сайта. В днешно време потребителите търсят само информация, която е леснодостъпна. Негативен тренд или не – търпението не е силната черта на днешните хора. Затова помисли – дори да имаш най-красивия сайт, с най-доброто качество на продуктите и услугите – от това няма голяма полза, ако хората не стигат до него. Може да използваш GTMetrix, за да видиш колко бързо (или бавно) зарежда твоя уебсайт и защо.

2. Лесно намиране на информация

Някои сайтове са толкова объркващи, че ти идва да ги затвориш на секундата. Всеки потребител има известни очаквания към интернет страниците. Тези очаквания са „възпитавани“ от уебдизайнерите от много години и експериментите трябва да са добре премерени. Колкото по-просто и лесно е намирането на всяка информация в сайта, толкова по-добре. Използването на типографията и иконите по правилен начин също е от огромно значение. В примера по-горе има една единствена иконка, а размерите и стиловете на шрифта са безразборно разхвърляни, сякаш без никакъв смисъл. Вярваме, че не искаш това за твоя уебсайт.

3. Максимум един pop-up

Представи си, че искаш да прочетеш някоя инересна статия в даден сайт. Само че докато стигнеш до текста, трябва да приемеш политиката за бисквитки, да затвориш pop-up с най-новите промоции, след това pop-up, който те кани да се абонираш за email newsletter с най-интересните статии, после покана да харесаш страницата им във Facebook и за капак някъде се появява видео, което тръгва автоматично и бутонът за затваряне е миниатюрен. Знаем, че искаш да покажеш всичко на потребителите си, но наистина ли трябва да е по-едно и също време? Трябва внимателно да избереш кога и какво да им покажеш. Една от най-добрите техники е да изчакаш, докато потребителят прочете това, което го интересува. Защото в противен случай просто ще затвори изскачащите неща, които му пречат, и дори няма да ги погледне. Не това е целта, нали?

4. Подреден и последователен дизайн

Къде всъщност трябва да стои важната информация? Кое е най-важното нещо, което искаш потребителите ти да прочетат веднага? Коя е тази информация, която е второстепенна, но все пак важна за потребителите ти? А как ти се иска тези три хубави снимки да се виждат веднага, защото не можеш да избереш само една… Основната работа на дизайна е да върши работа. Подредбата на елементите в един уебсайт е от ключово значение затова как ще насочиш вниманието на потребителите си. Чрез всяко заглавие, изображение или бутон ти им посочваш кое е по-важно и накъде следва да насочат погледа си. Не случайно го наричат „потребителско преживяване“.

5. Добрият избор на изображения и графични елементи

Повечето дизайнери използват сайтове за безплатни изображения, които да използват в проектите си. Доста голяма част от работата на всеки дизайнер е да намери правилната снимка или илюстрация за даден проект, за да може да кореспондира правилно с цялостното послание на бранда. При избор на снимки, например, е добре те да изглеждат естествено. Едни от най-неестествените снимки са тези, на които хората гледат право в камерата. Добре е също да се избягват прекалено рекламни и маркетингови снимки, а вместо това може да заложиш на такива, които показват дадено действие или емоция. Например, за онлайн магазин за детски дрехи би подхождала снимка на родители, които се забавляват с детето си. Емоцията на щастието е по-добрият вариант, вместо майка, която държи в ръцете си някоя дрешка и я показва към обектива.

Добрият уебсайт е не само красив, но и функционален. За да имат твоите клиенти добро потребителско преживяване и да асоциират бизнеса ти с професионализъм и качество, трябва уебсайтът ти да бъде точно толкова професионално направен и качествен.

Шест интересни факта за дигиталния маркетинг (инфографики)

Вниманието на потребителите Вниманието на потребителя се задържа средно 8 секунди, затова е важно качеството на съдържанието, което създаваш. Различни проучвания твърдят, че в определени

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ