Как да изберeш правилните цветове за своя бранд?

Цветът е обект на изучаване от страна на някои от най-големите умове на човечеството. Аристотел е твърдял, че има 7 основни цвята, а през Ренесанса някои художници се опитват да установят точната им последователност. Исак Нютон успява да докаже, че светлината е съставена от различни цветове. Благодарение на неговият експеримент се появява прототипът на т. нар. цветен кръг. Разнообразието е голямо, а три от цветовете в кръга се считат за основни – Червен (red), Зелен (green) и Син (blue). От първите букви на тези три цвята идва и името RGB. Предполагаме сте се досетили, че мониторите работят с тези цветове. Това е и причината всеки дизайн, който е предназначен за екран да се подготвя в този цветови модел.

В случай че имате съмнение относно избора на цветове, когато стартирате бизнеса си онлайн, обърнете внимание на впечатленията, които прави всеки един нюанс, формиращ Вашата бранд идентичност. Всеки един от тях въздейства по различен начин върху аудиторията и носи своята собствена семантика. Смесването на пигментните цветове (собствените цветове на предметите около нас) могат да се обособят други три основни цвята – Цианово синьо (cyan), Магентово розово (magenta) и Жълто (yellow). За уплътняване на палитрата се добавя и черен цвят (black), който е и основен цвят за печатарската индустрия. Наричат го “ключов” (key) и по този начин получаваме наименованието CMYK.

 

Какво значение има избора на цветовете, когато стартираме?

Каква е разликата накратко, в CMYK и RGB палитрите и за какво да внимавате, когато избирате цветове за изграждането на бранд. По-богатата от двете палитри е RGB, тя съдържа нюанси на цветове, които ще бъдат различими само на дигитални устройства. А ако желаете да брандирате различни рекламни продукти като чаши, тениски или химикали, избраният от вас цвят може да го няма в CMYK палитрата, която се използва за печат. На изображението сме показали и разликата между двете палитри.

Ако решите, че вашето лого ще бъде синьо, то трябва да предвидите и използването му не само на печатни рекламни материали, но и в уебсайта. Ако избирате цвят от по-богатата палитра на RGB, има опасност да се окаже, че при печат не може да се възпроизведе. В същото време, ако подготвяте изображение само за екран, ще можете да засилите цветовете така, че да „грейнат“ на екрана.

Какви послания носят цветовете при изграждането на един уебсайт?

Визията на сайта оказва голямо влияние върху успеха на бизнеса ви, защото подобрява разпознаваемостта на бранда и води до значително повишаване на трафика. Цветовете като част от графичното оформление имат способността да въздействат подсъзнателно на потребителското поведение и на емоциите. Нека разгледаме с какви асоциации се свързват някои от основните нюанси:

  • Червен ​– по-наситените нюанси на този цвят са подходящи за сайт на ресторант или винопроизводство, тъй като е доказано, че червеното в по-тъмната си гама стимулира апетита. Не е препоръчително да се използва при дизайн на материали, целящи да спечелят доверието на аудиторията, защото се счита, че поражда усещане за безпокойство и агресия.
  • Оранжев ​– ако искате да подканите аудиторията си към действие, определено трябва да използвате оранжеви елементи и бутони в оформлението на Вашия сайт. Наличието на оранжев акцент предполага достъпност на услугите и вдъхва доверие.
  • Жълт ​– ако искате да привлечете вниманието върху конкретно съдържание или важна информация, това е цветът, на който трябва да заложите.
  • Зелен​– асоциира се със спокойствие и надеждност. Обикновено този цвят е предпочитан от брандове свързани с екология и природозащитни организации или инициативи.  Нюансите от тъмнозелената гама са предпочитани от много финансови институции и сайтове, които се занимават с валути. Смята се, че този цвят отключва въображението и креативността.
  • Син ​– това е цветът на спокойствието и сигурността. Синият цвят се е наложил в дизайна на световните компании с единствената цел да спечели доверието на потребителите и да ги убеди в качеството на предлаганите услуги. Синьото категорично е цветът на бизнеса. Колкото по-тъмен е нюансът, толкова повече се засилва усещането за стабилност и надеждност на бранда. Избягвайте употребата на син цвят при оформлението на сайт с кулинарна насоченост. Този цвят потиска апетита и блокира сетивата, отговарящи за
    процеса на хранене.
  • Лилав​– в случай че имате съмнения на какъв цвят да заложите, когато правите сайт за бижута, козметика или дамски принадлежности, експериментирайте с нюансите на лилавото. Счита се за кралски цвят, но често пъти се асоциира с духовност, мистичност и фантазия. Употребата му не се препоръчва употребата, когато искате да подканите потребителите към някакво действие посредством call-to-action бутони.
  • Розов​– глобално погледнато розовият цвят е символ на романтика, невинност и младост. Може да се каже, че е подходящ избор при графичното оформление на личен блог, моден сайт или сайт за красота и козметични услуги. Освен това може да се добави като цветен акцент в уебсайт за благотворителни каузи, терапевти, както и в сайтове за деца.  Бъдете предпазливи с използването на розовия цвят, защото може да отблъсне аудиторията и да се приеме като признак на незрялост.
  • Черен​– определено трябва да се внимава с този цвят. Препоръчително е да се избягва присъствието му в дизайна на сайтове за здравеопазване, финанси и хранене. Няма как да пренебрегнем факта, че черната гама е предпочитана от някои много луксозни брандове в областта на модата, автомобилната индустрия и технологичните продукти.
  • Бял ​– свързват го със съвършенство, креативност, класа и елегантност. Бялото крие риск от отегчение за посетителите на един уебсайт.

Защо цветознанието има значение за Вашия бранд?

Познавайки теорията на цветовете, това ще ви помогне за:

  • стилизиране на посланията към Вашите потребители;
  • създаване на по-добра концепция за бизнеса си;
  • подсъзнателно въздействие на аудиторията в правилната посока;
  • да изградите работеща маркетингова стратегия за успешното развитие на бизнеса Ви;
  • разберете как да се отличите от конкурентите си и да увеличите посещенията на Вашата уебстраница.

Стартирайте своето присъствие в интернет и направете бизнеса си достъпен за всички в мрежата, за да популяризирате успешно услугите си и за да Ви разпознават бъдещи ви клиенти. Ако имате въпроси, направете запитване за безплатна консултация.

Шест интересни факта за дигиталния маркетинг (инфографики)

Вниманието на потребителите Вниманието на потребителя се задържа средно 8 секунди, затова е важно качеството на съдържанието, което създаваш. Различни проучвания твърдят, че в определени

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ